25 iul. 2011

BAC si titularizare 2011

Eram in pauza pe blog cand s-a dat bacu' de anu' asta. O mica recapitulare, mai mult de 50 la suta din elevii de anul asta nu au trecut bac-ul. Am trecut si eu prin BAC anul trecut si stiu cum e. Nu ai cum sa inveti totul asa ca te bazezi pe copiat, pe ajutorul celora din jur sau o comisie buna. Sa fiu sincer, am avut parte de toate astea si tot nu am facut mare branza. Aa, da mai era o chestie...bacul aranjat dinainte. De exemplu o colega care nu prea dadea pe la scoala si era sa ramana corigenta la nu stiu cate materii a fost prima din clasa noastra la bac. Nu stiu exact culisele, nici nu ma intereseaza tot ce stiu e ca nu e corect pentru aia care au invatat pe rupte pentru bac. Eu sincer nu m-am stresta prea tare si faptul ca am facut si eu unele 'cheat-uri' ma face nici sa vreau sa stiu culisele. Mai mult insa era cat pe ce si sa ma frig.
Anul asta s-a schimbat pagina. Ministerul a bagat in unele licee camere de filmat, nu in toate si consider ca asta e alta chestie neechitabila...s-a simtit diferenta dintre judetele cu camere si cele fara. Probele din cate am inteles au fost mai grele decat anii precedenti, dar desigur asta e o parere subiectiva a unei generatii care chiuleste, nu pune mare pret pe scoala. Stiu pentru ca si eu am trecut prin astea cu un an inainte.
Si mai e si titularizarea de anul asta. De aceasta data profesorii fiind actorii principali. Nu stiu foarte multe despre subiectul asta asa ca nu ma hazardez in opinii. Tot ce stiu e ca tot asa un mare procent nu a luat examenul, au fost cativa (mai multi) care nici macar nu s-au prezentat la examen.
Ca o concluzie, pe an ce trece invatamantul romanesc pare din ce in ce mai putred si sunt aproape sigur ca multe nu se vor schimba in viitor, si generatiile viitoare vor avea de suferit. De fapt, nu toti, doar cei cu mintea la cap. Ei vor duce greul, lupte pentru nimic, lupte cu morile de vant. In mare parte astea is motivele pentru care am plecat din Romania. Sunt constient insa ca Romania e tara mea natala si totdeauna ma voi intoarce cu drag acasa, la familie si prieteni.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting